10 vinkkiä B2B-myynnin digitalisointiin Odoolla

Näin teet modernia B2B-myyntiä Odoota hyödyntäen

Parhaillaan yritykset digitalisoivat toimintojaan vauhdilla ja yhä useammalla toimijalla on kehittyneet toiminnot verkossa niin asiakkaiden hankkimiseen kuin siitä eteenpäinkin. Kun kuluttajaverkkokaupoilla ostoprosessi tapahtuu täysin automatisoidusti verkossa, myös B2B-toiminnassa verkkokaupan osuus ja tarve automaatioille kasvaa vahvasti.

Haluaisitko ymmärtää digitaalisen B2B-myynnin johtamisesta enemmän ja ottaa kokonaisuuden haltuun?

Laadimme 10+1 kohdan listan, joiden avulla tehostat myyntiprosessiasi Odoolla. Näitä vinkkejä et halua missata, koska kehityksen kelkasta jääminen tarkoittaa menetettyjä asiakkaita nyt ja tulevaisuudessa!

Noudattamalla seuraavaa 10 vinkkiä, nostat B2B-myyntiprosessisi Odoossa uudelle tasolle

  1. Ohjaa verkkosivuilla vieraileva asiakas konversioon tähtäävälle sivulle reaaliajassa automaattisten push-viestien avulla.

  2. Auta asiakastasi löytämään parhaiten sopivan tuote tai ratkaise hänen ongelmansa reaaliajassa live-chatin kautta.

  3. Tee verkkokaupassa ristiinmyyntiä tarjoamalla vaihtoehtoisia tuotteita tuotesivulla, tai lisämyyntiä tarjoamalla lisäpalveluita ostoskorissa.

  4. Seuraa liidi- tai palvelupyyntölomakkeiden dataa ja hyödynnä tietoja palvelusi kehittämisessä.

  5. Laadi monikanavainen markkinointikampanja (sisältäen Facebook-, LinkedIn-, ja Twitter-postaukset, uutiskirjeet ja tekstiviestit) ja hyödynnä keskitetty raportointi.

  6. Tee markkinoinnin automaation avulla erilaisia sisältöjä ostopolun eri vaiheissa oleville asiakkaille.

  7. Automatisoi asiakkaiden palautekysely ja pyydä tyytyväisiltä asiakkailta kokemuksia, testimoniaaleja tai referenssejä. 

  8. Siirrä asiakasprojekteille kirjatut työtunnit tuntikorteilta suoraan laskutukseen joka viikko, jotta laskutus ei jää roikkumaan tai unohdu kokonaan.

  9. Seuraa myyntimahdollisuuksien tilaa aktiivisesti ja kehota asiakasta päätöksentekoon.

  10. Infoa lomatuuraajasi keskeneräisistä neuvotteluista ja kirjaa viimeisimmät käänteet asiakastietoihin, ja et joudu vastailemaan lomalta puhelimeen kun tuuraaja ei pääse sähköpostiisi.

    BONUS: Seuraa viikoittain eri myyntikanavien tehoa; kuinka paljon myyntiä tulee verkkosivuilta, somesta tai myyjittäin ja tee nopeita kehitystoimenpiteitä tai korjausliikkeitä tiedon pohjalta.

Vividi on kumppanisi myynnin ja markkinoinnin digitalisoinnissa

Et enää tarvitse viittä ohjelmistoa ja neljää integraatiota; yksi ohjelmisto riittää.

Odoo sisältää yhteensopivat myynnin ja markkinoinnin sovellukset  verkkokaupan käynnistämiseen, myyntiprosessin virtaviivaistamiseen, palveluprosessien kehittämiseen, tiedonkulun ja kommunikoinnin tehostamiseen tai somemarkkinoinnin tekemiseen. Odoo laajenee täysimittaiseen ERP-järjestelmään saakka, mukaan lukien mm. tuotanto ja taloushallinto.

Kysäise meiltä apua, jos haluat kuulla lisää miten teilläkin voitaisiin tehdä modernia myyntiä ja markkinointia kokonaisvaltaisesti ja kustannustehokkaasti!

10 vinkkiä B2B-myynnin digitalisointiin Odoolla
Vividi Oy, Johanna Valkonen
24 elokuuta, 2020
Jaa tämä kirjoitus
Arkistoi
Kirjaudu sisään jättääksesi kommentin