Älä missaa myynnin mahdollisuuksia

10 tapaa tehdä modernia B2B-myyntiä

Johanna Valkonen

Näin digitaalista B2B-myyntiä tehdään käytännössä!

Parhaillaan yritykset digitalisoivat toimintojaan vauhdilla ja yhä useammalla toimijalla on kehittyneet toiminnot verkossa niin asiakkaiden hankkimiseen kuin siitä eteenpäinkin. Kun kuluttajaverkkokaupoilla ostoprosessi tapahtuu täysin automatisoidusti verkossa, myös B2B-toiminnassa verkkokaupan osuus ja tarve automaatioille kasvaa vahvasti.

Haluaisitko ymmärtää digitaalisen B2B-myynnin johtamisesta enemmän ja ottaa kokonaisuuden haltuun?

Laadimme 10 kohdan listan, johon tilannettanne peilaamalla saat käsityksen yrityksenne myynnin ja markkinoinnin digitaalisesta tilasta. Näitä vinkkejä et halua missata, koska kehityksen kelkasta jääminen tarkoittaa menetettyjä asiakkaita nyt ja tulevaisuudessa.


Tiesitkö, että nämä 10 B2B-myyntimahdollisuutta on mahdollista liittää osaksi ERP-järjestelmää? 💥

  1. Pystytäänkö verkkosivulla vieraileva asiakas ohjaamaan konversioon tähtäävälle sivulle reaaliajassa ja automatisoidusti (push-viestit)?

  2. Autetaanko asiakasta löytämään parhaiten sopiva tuote tai pyritäänkö hänen ongelmansa ratkaisemaan live-chatin avulla?

  3. Mahdollistaako verkkokauppa lisämyynnin (upsell) ja ristiinmyynnin (cross-sell)?

  4. Jääkö kaikista asiakkaiden lähettämistä liidi- tai palvelupyyntölomakkeista dataa toiminnanohjausjärjestelmään jatkotoimenpiteitä varten?

  5. Pystyttekö laatimaan monikanavaisen markkinointikampanjan (somepostaukset, uutiskirjeet ja tekstiviestit) ja raportoimaan sen keskitetysti?

  6. Onko eri ostopolun vaiheissa oleville asiakkaille ajastettu erilaisia markkinointikirjeitä?

  7. Pyydättekö asiakkailta automaattisesti referenssejä tai kokemuksia palveluistanne?

  8. Siirtyykö palveluliiketoiminnassa asiakkaille tehty työ automaattisesti työajanseurannasta laskutukseen, jotta laskutus ei jää roikkumaan tai unohdu kokonaan?

  9. Näettekö kätevästi avoinna tai jumissa olevat myyntimahdollisuudet ja pääsette nopeasti aktivoimaan asiakasta päätöksentekoon?

  10. Pääseekö tuuraaja loman tai sairaspoissaolon aikana kätevästi käsiksi keskeneräisen asiakascasen tietoihin, vai ovatko tiedot tallessa lähinnä lomailevan henkilön sähköpostissa?


    ❌ BONUS: Pystyttekö konkreettisesti seuraamaan, kuinka paljon myyntiä tulee verkkosivuilta, somesta tai myyjittäin ja tehdä kehitystoimenpiteitä tai korjausliikkeitä tiedon pohjalta?

 

Jos kaipaat nykytilaasi kehitystä, me olemme kumppanisi myynnin ja markkinoinnin digitalisoinnissa 💡

Et enää tarvitse viittä erilaista ohjelmistoa, jotka täytyisi vielä saada juttelemaan keskenään integraatioiden avulla; yksi riittää ja se on Odoo.

Odoo sisältää yhteensopivat myynnin ja markkinoinnin sovellukset esimerkiksi verkkokaupan käynnistämiseen, takkuavan myyntiprosessin virtaviivaistamiseen, palveluprosessien kehittämiseen, tiedonkulun ja kommunikoinnin tehostamiseen tai somemarkkinoinnin tekemiseen. Odoo laajenee täysimittaiseen ERP-järjestelmään saakka, mukaan lukien mm. tuotanto ja taloushallinto.

Kysäise meiltä apua, jos haluat kuulla lisää miten teilläkin voitaisiin tehdä modernia myyntiä ja markkinointia kokonaisvaltaisesti, mutta kustannustehokkaasti!