CRM ja Myynti

Myyjän tärkein työkalu on intuitiivinen CRM


CRM-järjestelmän tärkeimpiä tehtäviä on auttaa sinua tekemään työsi tehokkaammin, sekä kerätä dataa paremman päätöksenteon tueksi. CRM-järjestelmän käyttämisen ei kuulu olla pakkopullaa, vaan parhaimmillaan se auttaa sinua kontaktoimaan asiakkaat aina oikea-aikaisesti ja tekemään sitä kautta parempaa myyntitulosta.

Odoo on CRM-järjestelmä, joka integroituu yrityksen markkinointiin, verkkosivuihin ja toiminnanohjaukseen. Valitsemalla Odoon sinun ei tarvitse huolehtia integraatioista.

Tilaa maksuton Odoo-demo

 
 

Ratkaisun hyödyt


Hallitse asiakkaan ostoprosessi liidistä laskuun

Odoo CRM-järjestelmässä hallitset liidejä koko myyntiputken ajan. CRM-vaiheet voit määrittää yrityksesi tarpeita vastaavaksi.

Lisäpalveluna saatava Markkinoinnin automaatio hoivaa liidiäsi, kunnes hän on valmis ostamaan.


Aikatauluta ja kommunikoi suoraan CRM:ssä

Sinun ei tarvitse käyttää erillistä kalenteria tai sähköpostiohjelmaa, sillä Odoo integroituu kaksisuuntaisesti Outlook- ja Gmail-ohjelmistoihin.

Voit kommunikoida asiakkaan tai tiimin kanssa Odoon Pikaviestimen kautta ja aikatauluttaa liidille tai mahdollisuudelle tehtäviä ja tapaamisia.


Säästä aikaa automatisoimalla rutiineja

Voit luoda Odooseen tuotekohtaisia tarjouspohjia, joihin on rikastettu kaikki päätöksentekoa varten tarvittava materiaali. Asiakas voi lähettää kysymyksiä ja hyväksyä tarjouksesi asiakasportaalin kautta.

Voit automatisoida myös työnkulkuja, kuten uuden liidin kontaktoinnin tai lisämyynnin nykyiselle asiakkaalle.


Nauti reaaliaikaisesta raportoinnista ja ennusteista

Seuraa liidien määrää, ennustettua myyntiä, toteutunutta laskutusta.. päätä itse! Reaaliaikainen raportointi kertoo sinulle heti, missä mennään.

Ennusteiden avulla saat näkemystä päätöksenteon tueksi.

Selkeä näkymä tarjouskannasta

Yrityksesi tarpeisiin mukautettu vaiheistus

Mitä teillä tapahtuu sen jälkeen, kun liidi siirtyy myyntimahdollisuudeksi? Onko ennen tarjouksen antoa tarvetta neuvotella tarkemmin, vai voidaanko asiakkaalle tehdä tarjous heti?

Myyntimahdollisuuksien vaiheistusta on mahdollista mukauttaa yrityksen tarpeiden mukaan. Mikäli päätöksenteko venyy, voi mahdollisuuteen yhdistää markkinoinnin automaatiota lämmittelemään asiakasta kohti kauppoja.

Tärkeintä on, että sinulla on realistinen käsitys yrityksen myynnistä: avoimista myyntimahdollisuuksista ja voitetuista kaupoista.


Kontaktoi asiakkaat oikea-aikaisesti

Aktiivisella otteella syntyy tulosta

Hyvä myyjä on aktiivinen ja on yhteydessä asiakkaisiin oikea-aikaisesti. Arjen myyntityötä helpottaakin se, että näet yhdessä näkymässä selkeän yleiskatsauksen tarjouksistasi ja niihin liittyvät toimenpiteet, kuten "follow-up" seurantasoitot ja asiakkaalle luvatut asiat.


Nopeuta tarjousvaihetta

Odoolla teet lisämyynnin luontevasti

Luo erilaisia tuotekohtaisia tarjouspohjia, jotka sisältävät valmiiksi hyväksi havaitut kuvat ja tekstit. Voit liittää tarjouspohjaan valmiiksi vaihtoehtoisia- tai lisämyyntituotteita tai luoda erilaisia tuoterakenteita.

Saatavilla on myös Verkkosivut sekä Sähköinen allekirjoitus, jolloin asiakas voi lähettää kysymyksiä asiakasportaalin kautta, vahvistaa kaupan sähköisesti ja myyntiprosessisi nopeutuu entisestään.


Tieto pysyy oikeassa paikassa

Odoo mahdollistaa tiedon pysymisen siellä, minne se kuuluukin. Unohda sähköpostit ja post-it-laput.

Asiakkaan kanssa kommunikointi hoituu kätevästi sisäänrakennetun Pikaviestimen avulla – voit siis lähettää tehtävään liittyvät sähköpostit asiakkaalle tai kaikille tehtävää seuraaville suoraan Odoosta.

Tehtävälle voi myös tallentaa työaikakirjauksia, dokumentteja ja kaiken tehtävän hoitamiseen tarvittavan tiedon.


Kokeile itse, kuinka helppoa Odoon käyttö on!

Aloita kokeilemalla ilmaista Odoo-demoa. Tutustu CRM ja Myynti -toimintoihin sitoomuksetta 15 päivän ajan – alkuun päästäksesi saat meiltä ilmaisen 1 h koulutuksen.

Ominaisuudet

Myy nopeammin

Moderni käyttöliittymä

Intuitiivinen käyttöliittymä on suunniteltu tehokkaaseen myynnin tekemiseen. Dashboard antaa sinulle yleiskatsauksen aktiviteetteihisi.

Nopea ylläpito

Odoon kanssa et joudu syöttämään samoja tietoja useaan kertaan. Asiakastieto kulkee koko tarjous-tilaus-toimitus-laskutusprosessin läpi.

Mobiilinäkymä

Voit käyttää CRM:ää missä tahansa mobiililaitteellasi.

Työpöytänäkymä

Isoille ruuduille optimoitu näkymä näyttää sinulle Mahdollisuuden ja Pikaviestimen rinnakkain.

Liidit

Liidien hoivaaminen

Luo automatisoituja kampanjoita lähettääksesi tietyn segmentin tai vaiheen perusteella.

Liidien tuontityökalu

Prospektien tuonti on helppoa, sillä työkalun avulla voit kertoa Odoolle mitkä tuontitiedoston sarakkeet vastaavat Odoon sarakkeita.

GeoIP-maatunnistus

Tunnista maita, läänejä ja kaupunkeja kävijän IP-osoitteen perusteella. Huomioi GDPR!

Duplikaattien poisto

Liidistä mahdollisuudeksi -toiminnon yhteydessä voit yhdistää kaksi liidiä samaan mahdollisuuteen, mikäli liidi on tietokannassa kahteen kertaan.

Toimintakehotteet Odoo-verkkosivulla

Optimoi liidien hankinta Odoon Call-to-action (CTA) -toimintojen ja A/B testaustyökalun avulla.

Liidien pisteytys

Pisteytä liidejä erilaisten kriteerien perusteella (esim. sivujen katselu, maa) ja jaa liidit tiimin kesken pisteytyksen perusteella.

Liidien online-hankinta

Hyödynnä Odoon yli 30 markkinointisovellusta parantaaksesi liidien hankintaa verkkosivuiltasi (hakukoneoptimoinnin työkalu, lomakkeet ym).

Live Chat

Ota käyttöön Odoo Live Chat verkkosivuillasi, jotta voit keskustella kävijöiden kanssa, palvella heitä paremmin ja hankkiaksesi liidejä.

Liidien jakelusäännöt

Määritä omat sääntösi liidien jakeluun tiimin kesken perustuen kiintiöihin tai segmentteihin.

URL-seurantalinkit

Seuraa liidien lähdettä käyttämällä UTM-seurantaparametrejä markkinointikampanjoissasi.

Mahdollisuudet

Aktiviteettien ja puheluiden hallinta

Aikatauluta aktiviteetteja. Kirjaa tehdyt aktiviteetit suoraan Pikaviestimen kautta. Määritä ennakkoon työnkulkuja. Kirjaa, seuraa ja analysoi toimenpiteitä tiimin kesken.

Vaiheiden määritys

Mukauta pipelineä muokkaamalla vaiheiden nimiä tai lisäämällä vaiheen kuvaus.

Toimenpiteiden suunnittelu

Suunnittele seuraavat toimenpiteet priorisointi huomioiden.

Uusi mahdollisuus lomakkeelta

Mahdollisuus luodaan automaattisesti, kun asiakas syöttää tiedot Odoo-verkkosivustosi lomakkeelle.

Tarjouskannan hallinta

Saat selkeän katsauksen tarjouskannastasi. Mahdollisuuden siirtäminen vaiheesta toiseen on näppärää kanban-näkymässä drag&drop toiminnon avulla. Myyntitiimeillä voi olla erilaisia vaiheistuksia ja vaiheilla voi olla myös alivaiheita.

Tapaamisten aikataulutus

Aikatauluta tapaamiset asiakkaan kanssa ja synkronoi kalenteri Google-kalenterisi kanssa.

360° näkymä asiakkaasta

Saat kaikki tiedot suoraan mahdollisuudelta: yhteystiedot, sähköpostit, tapaamiset, seuraavat toimenpiteet, tilaukset ym.

Häviämisen syyt

Voit määritellä omat syyt, miksi kauppoja hävitään. Hävityt kaupat arkistoidaan automaattisesti, ja hävittyjä kauppojen osuutta voidaan seurata vaihekohtaisesti.

Asiakkaat

Osoitekirja

Hyödynnä yhteistä osoitekirjaa koko myyntitiimin kesken.

Monet eri osoitteet

Yrityksellä ja sen yhteyshenkilöillä voi olla monia erilaisia osoitteita.

Asiakkaan mieltymykset

Kirjaa helposti ylös asiakkaan mieltymykset: kieli, toimitustapa, laskutustiedot, kiinnostuksen kohteet jne.

Täydellinen historia

Saat täydellisen historian asiakkaaseen liittyvistä toimenpiteistä: mahdollisuudet, tilaukset, laskut, avoimet saatavat, sähköpostit, tapaamiset ym.

Tehokas kommunikointi

Sähköpostipohjat

Luo sähköpostipohjia nopeuttaaksesi samantyyppisten rutiinivastausten lähettämistä asiakkaille tai mahdollisuuksille.

Tagit

Merkitse ylös asiakkaan erikoispiirteet tagien avulla ja helpota kokonaisuuden hahmottamista.

Sähköpostin yhdyskäytävät

Toiminnon avulla sähköpostiviestintä ohjautuu oikeisiin mahdollisuuksiin, ja uusia liidejä voidaan luoda uusista sähköpostiviesteistä.

Muokattavat hälytykset

Seuraa tärkeimpiä mahdollisuuksia asettamalla tiettyihin toimenpiteisiin kohdistettuja hälytyksiä.

Raportointi

Dashboard

Tallenna valintasi suosikkinäkymään ja jaa se koko tiimin kanssa.

Kohorttianalyysi

Seuraa KPI-tunnuslukujen kehitystä ja tunnista kausivaihtelut ja trendit.

CRM Dashboard

Seuraa myyntitiimin KPI-tunnuslukuja yhden visuaalisen näkymän kautta.

Mahdollisuuksien analysointi

Analysoi tarjouskantaa rajaamalla, ryhmittelemällä ja porautumalla lukuihin.

Liidien analysointi

Seuraa tilastoja liidien lähteistä arvioidaksesi markkinointikampanjoiden ROI-tuottoa.

Moottorina Odoo, maailman nopeiten kasvava ERP-ohjelmisto

Keskitymme tehostamaan yritysten toiminnanohjausta Odoon helppokäyttöisillä ja keskenään yhteensopivilla liiketoimintasovelluksilla. 

Ei ole sattumaa, että Odoon käyttö on viime vuosina yleistynyt hurjaa tahtia; ohjelmisto on suunniteltu mahdollisimman käyttäjäystävälliseksi, jolloin niin sinä kuin työntekijäsi opitte käyttämään sitä tehokkaasti. Laajimmillaan Odoolla voidaan hoitaa koko pk-yrityksen toiminnanohjaus markkinoinnista tilinpäätökseen.

 

Onnistu käyttöönotto­projektissa yhdessä Vividin kanssa

Millaisia vaiheita käyttöönottoprojektiin sisältyy? Tutustu artikkeliimme aiheesta.