Projektinhallinta

Odoon avulla onnistut projektinhallinnassa


Projektinhallinta ja projektien johtaminen edellyttävät ketteriä työkaluja ja 360 asteen näkymää asiakkaasta.

Käytännössä kuitenkin asiakkaisiin ja palveluihin liittyvät tilaukset, sähköpostit, tapaamiset ja dokumentit ovat usein hajallaan monissa eri ohjelmistoissa, joita on otettu käyttöön yrityksen kasvaessa – ja kaikki nämä eivät keskustele keskenään.

Millaisilla työkaluilla pystyt rakentamaan toimintaasi aidosti asiakaskokemuksen ympärille ja mittaamaan onnistumista eri kohtaamispisteissä?

Ota projektityön johtamiseen jämäkkä ote ja hyödynnä työkaluja, jotka on suunniteltu vastaamaan digiajan kasvuhakuisen yrityksen tarpeisiin. 

Tilaa maksuton Odoo-demo

Odoo • Teksti ja kuva

Projektinhallinnan hyödyt

Tee asiakas- tai projektikohtaista kustannus­paikka­laskentaa

Voit seurata asiakkuuden tai projektin kannattavuutta reaaliaikaisesti. Voit laskuttaa helposti kustannuspaikalle tehdyt tunnit ja sille kirjatut kulut. Saat seurattua myös kustannuspaikkaan liittyvän laskuttamattoman työn, kuten opiskelun.

Pidä tieto yhdessä paikassa, kaikkien saatavilla

Odoossa kommunikoit asiakkaiden kanssa suoraan tehtävänäkymässä, joten voit unohtaa projektiin liittyvien tietojen kaivamisen sähköpostiketjuista – sähköpostit saapuvat suoraan Odoon sisäänrakennettuun viestintänäkymään. Tehtäväkohtaisesti onnistuu myös sisäinen viestintä projektitiimin kesken sekä kalenterimerkintöjen ja to do -muistutusten teko. Odoon kalenteri integroituu tarvittaessa Google-kalenterisi kanssa, johon voit liittää linkit Google Meets -etätapaamisiin.

Hallitse digitaalista myyntiprosessia tai verkkokauppaa

Et tarvitse erillistä ratkaisua verkkokauppasi tai sivustosi hallintaan. Odoolla saat pystytettyä verkkosivuston ja blogin helposti valmisteemoja hyödyntämällä ja tuot tuotevalikoimaasi verkkokauppaan muutamalla napsautuksella. Ota käyttöön Google Tag Manager, jolloin voit seurata digimarkkinoinnin konversioita ja optimoida myyntiprosessiasi. Markkinoinnin automaatioon yhdistettynä jalkautat Odoolla taitavasti modernia myynti- ja markkinointistrategiaa ja pidät liidit hyppysissäsi.

Yhdistä projektinhallinta ERPiin

Saat yhdessä toiminnanohjausratkaisussa tarvitsemasi sovellukset toisiinsa integroituna: Projektit, Myynti, Asiakkuudenhallinta (CRM), Laskutus, Tuntikortit, Verkkokauppa, Somemarkkinointi, Uutiskirjeet, Markkinoinnin automaatio, Chat, Vuokraus, Forum, Huolto- tai Tukipyynnöt, Sähköinen sopimuksen allekirjoitus ja monia muita.

Hallitse tehtäviä kanban-näkymässä

Joustava projektinhallinta mukautuu yrityksesi tarpeisiin

Helpota prosessien hallintaa ja tehosta tiimin yhteistyötä yhteisellä projektinhallintatyökalulla. Kanban-näkymän avulla kaikkien on helppo hahmottaa, missä vaiheessa mikäkin tehtävä menee ja pysytäänkö aikataulussa. Näkymässä voit vetää tehtäviä vaiheesta toiseen (drag-n-drop).


Seuraa projekteja reaaliaikaisesti

Projektinhallintatyökalu helpottaa sekä projektipäällikön että johdon työtä

Tehtävänäkymän avulla saat selkeän yleiskatsauksen, missä tilassa tehtävät eri projekteissa menevät sekä hahmotat suunnitellut ja toteutuneet työtunnit.


Pidä tehtävään liittyvä tieto oikeassa paikassa

Kommunikoi asiakkaan kanssa

Viestintä asiakkaan kanssa hoituu kätevästi sisäänrakennetun chatterin avulla – voit siis lähettää tehtävään liittyvät sähköpostit asiakkaalle, tiimille tai kaikille tehtävää seuraaville suoraan Odoosta.

Tehtävälle voi myös tallentaa työaikakirjauksia, dokumentteja ja kaiken tehtävän hoitamiseen tarvittavan tiedon.


Yhdistä projektinhallinta myyntiin

Tee asiakkaallesi viimeisteltyjä tarjouksia

Luo erilaisia tarjouspohjia, jotka sisältävät valmiiksi tyypilliset tiedot ja toimitusehdot. Voit liittää tarjouspohjaan valmiiksi vaihtoehtoisia- tai lisämyyntituotteita tai luoda erilaisia tuoterakenteita. Saatavilla on myös eSign-toiminto, jolloin asiakas voi vahvistaa kaupan samantien ja myyntiprosessisi nopeutuu entisestään.


Tutustu tarkemmin

Projektinhallinta ja johtamisen työkalut

Podcast-jaksomme käsittelee palveluyritysten johtamista ja projektinhallintaa.

Miten projektinhallintatyökalu auttaa työntekijää pysymään aikatauluissa? Miten projektien resursseja optimoidaan? Kuinka asiantuntijatyön kannattavuutta seurataan? Miten johto saa tietoonsa kannattamattomat projektit?

Lue lisää

Kuinka välttää epäonnistunut ohjelmiston käyttöönottoprojekti?

Useita ERP-järjestelmiä myydään "avaimet käteen" -periaatteella, mikä on jo lähtökohtaisesti väärä viesti asiakkaalle. Helppous ja nopeus kuulostaa houkuttelevalta, mutta pahimmillaan asiakas ei ymmärrä allokoida riittävästi resursseja projektiin.

Millaisia johtamistaitoja tarvitaan onnistuneeseen käyttöönottoprojektiin? Tutustu artikkeliimme!

Lue lisää
Odoo • Kuva ja teksti

Case: Maksupäätteiden vuokraustoiminta


Ratkaisimme yrityksen seuraavat tarpeet: 

  • Myynti-tilaus-laskutus-toimitusprosessin hallinta

  • Asiakkuudenhallinta (CRM)

  • Uutiskirjeet, sähköpostimarkkinointi

  • Sisäinen projektinhallinta ja työajanseuranta

Etsitkö vastaavaa ratkaisua?

Moottorina Odoo, maailman nopeiten kasvava ERP-ohjelmisto

Keskitymme tehostamaan yritysten tuotannonohjausta Odoon helppokäyttöisillä ja keskenään yhteensopivilla liiketoimintasovelluksilla. 

Ei ole sattumaa että Odoon käyttö on viime vuosina yleistynyt hurjaa tahtia; ohjelmisto on suunniteltu mahdollisimman käyttäjäystävälliseksi, jolloin niin sinä kuin työntekijäsi opitte käyttämään sitä tehokkaasti Laajimmillaan Odoolla voidaan hoitaa koko pk-yrityksen toiminnanohjaus markkinoinnista tilinpäätökseen.

 

Onnistu käyttöönotto­projektissa yhdessä Vividin kanssa

Millaisia vaiheita käyttöönottoprojektiin sisältyy? Tutustu artikkeliimme aiheesta.

Aloita kokeilemalla ilmaista Odoo-demoa

Tutustu Odooseen sitoomuksetta ja päätä vasta myöhemmin!